Hvordan går man fra at være en ubetydelig virksomhed, til den virksomhed som kollegaerne anbefaler hinanden på arbejde. Selvom at al omtale måske ikke er god omtale, så er det helt sikkert positivt at være på folks munde. Der findes hundredevis af virksomheder, der sælger hundredevis af produkter, og det er derfor vigtigt at kunne differentiere sig. For at kunderne vender tilbage, skal din virksomhed have gjort sig positivt bemærket og have skabt et image, der appellerer til målgruppen.
Flot hjemmeside
For at din virksomhed bliver én man husker, er det vigtigt, at den har en flot hjemmeside. Hjemmesidens webdesign skal afspejle virksomheden, og det udtryk som virksomheden ønsker at videregive til sine kunder. I designprocessen skal der tages stilling til mange valg, og det er derfor vigtigt, at alle er enige om, hvordan hjemmesiden skal se ud. Mange store firmaer bruger WordPress som software bag deres hjemmeside, da den gør det muligt at installere plugins, skifte temaer og tilføje tags.
Alle kan gøre det
Design af WordPress hjemmeside er tilgængeligt for alle og kan både bruges til blogs og store online shops. WordPress er det mest udbredte system i verden, og dets mange designs og skabeloner kan være med til at gøre din virksomheden til den, man husker.
Gode kvalitetsprodukter
Et andet vigtigt parameter der gør, at din virksomhed bliver husket er, at du sælger gode kvalitetsprodukter. Gode produkter er noget folk husker, og de kommer derfor tilbage. Det kan være vigtigt at få skabt nogle stamkunder, som kommer tilbage og køber det samme produkt hver gang. Pålidelige kunder er gode for forretningen, da de formentligt fortæller deres gode oplevelser videre. Endvidere kan det være en god ide at lave en medlemsklub, hvor man fastholder stamkunder og giver dem fordele, og på den måde sørger for, at de bliver ved med at vende tilbage. Nogle virksomheder spiller på pris, mens andre spiller på kvalitet. Skab det image, der er rigtigt for din virksomhed og vær tro mod det.
Gør noget godt samfundet
De fleste kunder vælger ikke kun butik ud fra pris, kvalitet og produkt, men også ud fra, hvad virksomheden gør for omverdenen. I det 21. århundrede forventes det, at virksomheder tager del i det sociale liv og er med til at forbedre samfundet, klimaet eller det lokale foreningsmiljø. Sponsorer det lokale fodboldhold, sorter jeres affald og vær med til at sikre et godt arbejdsmiljø for dig og dine kollegaer. Det kræver ikke altid meget at skabe et godt image og være en virksomhed, som man husker, men selvom at dette er tilfældet, vil bidrag til et bedre samfund altid blive værdsat.