Vi lever i en tid, hvor det at være førende på internettet kan betyde fantastisk fremgang for ens firma. Hvis du ved, hvordan du skal bruge Google til at forøge dine kundebaser, så er du godt på vej til et godt kørende firma. I vores tid, så handler det om at være smart eller hurtig, hvis man vil komme videre med sit firma, inden det bliver overtaget af noget andet. Det handler om at være original, som den første, inden nogle andre finder på ideen og bruger den til noget.
Det er derfor vigtigt at bruge alle de marketingsmuligheder, som du kan bruge for at blive set af så mange som muligt. Der er selvfølgelig stadig de gamle mund til mund-metoder, flyers, tv reklamer og lignende, men der hvor det virkelig gælder, der hvor man allerhelst skal reklamere sig selv, det er på internettet, på Google. Så lav en god, nem og flot hjemmeside, som skal sælge dit produkt, og sørg for at den kommer til at stå højt på Google. Den bedste måde at stå højt på Google er, hvis du betaler for Google Ads, så vil du stå fremme, så alle kan se din hjemmeside. Når man betaler for Google Ads, så gør man det per kliks, så det, du skal betale, kan variere meget.
Saml al din data på et sted
Hvis du så har lavet en aftale med Google Ads, så er det også vigtigt, at du holder styr på, hvor meget du bruger på det om måneden. Det kan nemlig være at der er rigtig mange, som klikker på reklamen, men som ikke bruger penge på din hjemmeside, så kan det godt ende med at se skidt ud. Det er derfor vigtigt, at du modererer, hvor meget din annonce skal du fremme. En nem måde at holde styr på er med et specialiseret program, som kan hjælpe dig med at holde styr på det.
Supermetrics er lige det, som du søger. Dette program har mange forskellige funktioner, som kan hjælpe dig med at holde styr på ikke kun Google Ads, men også mange andre aspekter af dit firma, som der skal holdes konstant og hurtigt øje med. Dette program fungerer nemlig sammen med de forskellige aspekter af Google. Det fungerer på den måde, at du i et regneark kan tage al din data fra for eksempel Google Ads, og derefter skabe et konstant opdateret overblik over, hvor mange penge du bruger og for tilbage. På den måde kan du nemt se, hvornår du skal stoppe din annonce, hvis der bliver behov for det.
Programmet kan også indhente data fra andre steder, det kunne for eksempel være Youtube, hvis du skulle have en reklame der, som du skal holde øje med i forhold til seere og lignende.