Har du et genialt produkt, eller en service du sælger, men problemer med at skabe opmærksomhed omkring det? Hvis ingen ser dit produkt, er det ligegyldigt, hvor godt et produkt det er. For ingen køber det, hvis de ikke opdager, at det findes. Derfor er det essentielt, at du har en god markedsføring, hvis du vil have succes med dit salg.
En del af god markedsføring er naturligvis også at have en god hjemmeside. Den skal være attraktiv og nem at navigere rundt i. Og så skal du desuden skrive i et klart sprog og udstyre folk med den nødvendige information.
Men alle disse forudsætninger er ikke nok i sig selv. For det er med design og sprog, som er det med produktet – ligegyldigt, hvis ingen ser det.
Placér dig foran dine konkurrenter med SEO-analysen
Heldigvis findes der en måde, hvorpå du kan sikre dig, at dit besøgstal stiger. Hvis du som hjemmesideejer ikke allerede har hørt om SEO, så er det godt, at du læser med nu. En teknisk SEO-analyse er en undersøgelse af de mest hensigtsmæssige måder at markedsføre sit produkt på. Det fortæller dig, hvilke ord der giver dig de bedste resultater på Google. Google er altafgørende i forhold til online markedsføring, da det besidder en ekstrem magt. Det er nemlig op til Google at sortere blandt de mange resultater en søgning giver og placere dem efter det, der matcher søgningen bedst. Google forsøger nemlig at udregne intentionen bag en søgning, for at give folk det mest hensigtsmæssige udfald, og dette kan du udnytte i din markedsføring.
For hvis du foretager en teknisk SEO analyse, så er du ét skridt foran dine konkurrenter. Analysen vil nemlig udstyre dig med korrekt viden om, hvordan du formulerer dig, så du bedst matcher den intention, Google forsøger at udregne hver gang der foretages en søgning.
Analysen identificerer kort sagt eventuelle problempunkter på din hjemmeside, så du kan rette dem og få bedre resultater. Det er et uundværligt redskab, når det kommer til online markedsføring, og ét som mange producenter allerede benytter sig af. Så hvis du vil placere dig foran dine konkurrenter, så er en SEO-analyse først skridt på vejen!