Som ejer af en virksomhed, er der mage måder at holde antallet af besøgende højt. De færreste ved hvor få kneb man egentlig er fra at tiltrække langt flere besøgende, og hvor nemt det egentlig er. Det skal dog gøres ordentligt, og det er det vigtigste. Desto mere energi der er blevet brugt på den enkelte opgave, desto mere har den af betydning for hjemmesiden i sin helhed. Et vigtigt element er her layoutet. Her kan du læse en række tips til hvordan du får så meget ud af dit layout som muligt. Hvis denne artikel fanger din opmærksomhed, kan du finde en hel række nyhedsmedier, der bringer denne slags artikler. Her kan Wizzi.dk helt klart anbefales. Her kan du altid finde seneste nyt på denne front.
Det gode layout
Man tænker måske ikke lige over det, men layout er essentielt for at sende dit budskab. Derfor er det vigtigt at din hjemmeside kommunikerer dette op en enkel og klar måde, sådan at den besøgende ikke er i tvivl om hvad den har at tilbyde. Der er ingen grund til ikke at gå op i detaljerne her, idet det kan være de mindste ting der overtaler kunder til at blive på siden. I fagsprog handler det nemlig om at konvertere besøg til kunder. Med dette mener man at dem der besøger siden ikke nødvendigvis klikker ind for at købe noget, men kan overtales til det gennem nudgeing. Når du nudger nogen, bruger du små kneb til ubevist at få nogen til at handle efter din hensigt. Det kan fx være en forside med et godt tilbud på, der får gæsten til at undersøge nærmere, hvad din virksomhed har at byde på. Det kan også være et banner, med vigtig information på. Det vigtigste er dog at have styr på at dit layout er let tilgængeligt og brugervenligt.
Få det til at se professionelt ud
Når dit layout ser indbydende og tilfredsstillende ud, motiverer det kunder til at bruge hjemmesiden videre. Det bedste eksempel må være at noget vi alle kender: at lede efter et bestemt produkt på internettet. De færreste leder efter et specifikt produkt mange steder. Som kunde leder man efter et overblik, sådan at man kan finde det bedst mulige produkt til den billigste pris. Her handler det ikke kun om at konkurrere på prisen, men også at have den mest indbydende hjemmeside. Når forbrugeren kigger efter produktet, er de konstant på vagt. Der er mange falske hjemmesider derude, og nogle tilbud er for gode til at være sande, særligt hvis hjemmesiden ikke ser professionel ud. Derfor er det vigtigt at lave en hjemmeside der udstråler troværdighed og professionalisme.
Kom godt i gang
Du kan starte med at lave et gennemgående tema for din hjemmeside, en rød tråd. Det kan være en farve, der passer med dit logo eller en form for avatar, der kan repræsentere brandet. Dette vil få din hjemmeside til at se mere stilren og mindre rodet ud. Der vil ikke være det samme behov for nudging, hvis din hjemmeside ser troværdig ud i forvejen. På denne måde kan du spare penge. Når alt kommer til alt er det også en investering for fremtiden, fordi du formentlig vil tjene penge når salget stiger.