I dag søger størstedelen af de danske forbrugere i alle generationer på nettet både efter produkter og ydelse, hvilket betyder at du som iværksætter har brug for at være til stede og være synlig på nettet med en virksomheds hjemmeside, bland andet for at ikke miste potentielle kunder til dine konkurrenter. En virksomheds hjemmeside kan du udvikle sammen med en webdesigner, eller så kan du lave den selv. Læs vores 5 grunde til, hvorfor din virksomhed har brug for at købe en hjemmeside – uanset størrelsen på din virksomhed.
1. Dine kunder finder dig nemmere på nettet
I dag søger folk regelmæssigt på nettet efter tips, råd, anmeldelser osv. for at finde de allerbedste muligheder på markedet og for at lære mere om de forskellige produkter og ydelser, der findes til salg. Ved at have en virksomheds hjemmeside med relevant information, værdifulde tips og råd og detaljerede produktbeskrivelser kan du fange potentielle kunder og skabe mersalg til din virksomhed
2. At være synlig på nettet styrker dit brand
I dag diskuteres alt på nettet inklusive dit brand. Med dit egen hjemmeside får du delvis kontroll over, hvilke opplysninger der er synlige på nettet for dit brand og din virksomhet, mens du giver potentiele kunder oppdatert og relevant indehold om din virksomhed.
3. Du er tilgengelig 24 timer i døgnet
At synliggøre din virksomhed på Internettet gør din virksomhed tilgængelig for næsten alle, hvor som helst og når som helst. Hvis du driver en lille virksomhed, har du muligvis ikke nok ressourcer til at tilbyde generøse åbningstider, der passer til dine kunders tidsplaner. At være online og tilbyde information og kontakt via din virksomheds hjemmeside er en omkostningseffektiv måde for dig som iværksætter at finde nye kunder og samtidig styrke relationen til dine nuværende.
4. En virksomheds hjemmeside koster ikke meget i forhold til hvad det kan give dig
En basis virksomheds hjemmeside med tilhørende hosting og domænenavne koster ikke mange markedsføringskroner hvis du laver din hjemmeside selv eller får nogen i familien til det.
5. Sociale medier fungerer bedst som et supplement til hjemmesiden
Denne elektriker bruger sociale medier som et supplement til sin virksomheds hjemmeside. De sociale medier er mest der for at styrke virksomheden brand, imens hjemmesiden står for alt salg og information. Hvis du er et elektrikerfirma, kan du sagtens leve uden Facebook men ikke uden en hjemmeside. I nogle fag er det tvært imod. Så nu når det er sagt så er det altid bedst at have begge dele, når man skal markedsføre sig på nettet.