Guide: Derfor skal du vælge et elektronisk regnskabsprogram!

kasseklade
ks12

Hvad enten du er en enmands-virkomhed, en mindre iværksættervirksomhed eller et firma med millionomsætning, så skal du have styr på regnskaberne og det er ikke alle, der er skabt til at få Excel til at makke ret uden sved på panden. Heldigvis findes der i dag andre muligheder, der kan gøre det lettere og hurtigere for dig, at få styr på bilagene.
Ved at vælge et online regnskabsprogram kan du – uden at skulle have styr på andet en de beløb du skal bogføre – holde dine udgifter og indtægter under kontrol uden det behøver at koste en formue. Eller noget overhovedet.

Ro i regnskabet giver ro i hovedet

Det er de færreste, der starter en virksomhed, der også brænder for at rode med tal. Derfor er det ofte en af de ting, der kan være med til at give grå hår i hovedet og sene nætter foran computeren. Som helt nystartet firma er det heller ikke pengene, der er flest af. I hvert fald ikke for langt de fleste. Derfor er en revisor eller en regnskabschef heller ikke det første, der står på listen over udgifter, der giver mening.
Det betyder dog ikke, at regnskaberne er noget man kan lukke øjnene for – i hvert fald ikke på den lange bane. Omvendt er det noget, der kan give uro i maven at have i baghovedet hele tiden.

Kom godt i gang med et elektronisk regnskabsprogram

Der er efterhånden rigtig mange gode alternativer til programmer som Excel, når det kommer til bogføring og regnskab i al almindelighed. Det betyder, at du har mulighed for at samle alle dine økonomiske opgaver under en fane. Indtægter, udgifter, bilag og fakturaer kan alle laves og samles i et elektronisk regnskabsprogram som for eksempel en elektronisk kassekladde, hvor du bogfører alle dine bilag elektronisk og på den måde holde helt styr på, hvad der er til rådighed på alle tidspunkter.

Hvad kan du med et online regnskabsprogram?

Det er sjældent, at du behøver mere end et program til de økonomiske sider af din virksomhed, for i dag kan selv de gratis programmer meget mere end bare at holde styr på dine bilag.
Du kan for eksempel:

  • Oprette og sende fakturaer
  • Sende rykkere
  • Tage billeder af og gemme dine bilag elektronisk
  • Oprette og udsende digitale lønsedler
  • Holde styr på momsindberetningen
  • Holde syr på kommende betalinger

Det betyder, at du med ganske få klik kan indsende din indberetning til skat og have alle dine konti under konstant opsyn.

Kompatibelt med fremtiden

Når du vælger hvilket program du begynder at arbejde i, så er det vigtigt, at du gør dig nogle tanker om, hvad fremtiden gerne skulle bringe for dig.
Det program du vælger i dag skal helst ikke give problemer, hvis din virksomhed vokser i fremtiden og der skal ansættes en revisor eller bogholder til at udføre arbejdet for dig. På samme måde skal programmet være kompatibelt med det, der kan blive relevant i fremtiden for din virksomhed – både hvis den vokser og hvis den forbliver det den er i dag.

 

 

 

 

Relaterede artikler

boligadvokat til huskøb

Mangler du billig boligadvokat til huskøb?

Hvad kan en boligadvokat hjælpe med? En boligadvokat er en uafhængig og professionel rådgiver, der hjælper dig og varetager dine rettigheder og interesser når det kommer til salg og eller køb af ejendomme. En boligadvokat får ikke provision af selve salget, men fungere som en rådgiver på de juridiske punkter i salgs- og købsprocesserne. En […]

Billige og professionelle revisorer i København

Find professionelle og billige revisorer i København i dag

Har du brug for en professionel revisors hjælp til regnskabet? Spild ikke din tid med at lede forgæves på adskillige hjemmesider efter den helt rigtige og billige revisor i København. Lad kvalificerede revisorers uforpligtende tilbud komme til dig. Kvalitetssikrede revisorer står klar til at hjælpe med adskillige økonomiske opgaver. Få tre professionelle tilbud fra tre […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.