Sådan får du helt styr på hjemmekontoret

Hjemmekontor med computer
ks12

Er du også en af dem, der har arbejdet for andre, men pludselig har fundet modet og overskuddet til at starte dit eget eller har du bare brug for at kunne arbejde hjemmefra indimellem, så har du nok også opdaget, at der er rigtig mange ting, der skal holdes styr på.

Rigtig meget af det kommer på plads løbende, efterhånden som du får overblik over det, men der er også de ting, der smutter, og som kan være virkelig irriterende at skulle håndtere, når det er for sent. 

Printer

Få styr på dine udgifter

Der er en del regninger, som skal betales løbende, når du arbejder hjemmefra. Det er helt klassiske, små ting som mobil og internet, men også mindre udgifter som papir og patroner til printeren skal du kunne redegøre for og hold styr på.

Hvis du vil være sikker på at der ikke er en regning, der overskrider en betalingsfrist eller en udgift du ikke kan forklare, så har du brug for et let og hurtigt system. Læg alle bilag og fakturaer i et ringbind med en plastlomme til hver måned, så har du styr på dem. Skal der lidt mere til, kan du løbende give dem numre og rette i din netbank oversigt, så de matcher bilagene i dine plastiklommer. 

blækpatroner i printer

Få styr på det praktiske

På samme måde er det en god ide at få styr på de helt praktiske ting og sørge for at du har en klar oversigt, så du altid hurtigt kan finde de rigtige ting. Det drejer sig tit om små ting, der er frygtelig irriterende, når de opstår, men som du ellers ikke skænker en tanke. 

Et eksempel kan være noget så simpelt som blæk til din printer. Selv om det er de færreste ting vi rent faktisk printer ud i dag, så er det bare en af de ting, der helst skal fungere, når den skal bruges, og løber du tør for blæk, kræver det enten en tur til den nærmeste forhandler eller et par dages ventetid, hvis du bestiller på nettet. 

Vil du gerne undgår den slags, så kan du på sider som tonerland.dk finde både blæk, papir og alle de andre kontorartikler du kan have brug for i løbet af en arbejdsdag. Her får du dag-til-dag-levering og slipper derfor for at vente eller skulle udskyde tingene. På den anden kan du også med fordel altid sørge for at bestille nye forsyninger i det øjeblik du sætter det nye sæt i. 

Relaterede artikler

revisor

En billig revisor er helt fint i 2020

Der er nok at se til som selvstændigt erhvervsdrivende. Man skal gerne kunne producere, sælge og markedsføre sit produkt helt selv, for jo flere man får på lønningslisten, jo større bliver underskuddet.  Mange selvstændige har særligt svært ved regnskabet, hvilket nok ikke er noget under. Det er trods alt ikke derfor, man er blevet selvstændig. […]

Dobbelt carport

Dobbelt op – dobbelt så godt

Der er mange ting som i sig selv er rigtig gode, men bare bliver lige den tand bedre hvis de fordobles. Ordet dobbelt kan bruges i mange sammenhænge. Det stammer fra latinsk og betyder ”foldet to gange”. Dobbelt op er en fordobling af den bestemte ting som der tales om. Det er en beskrivelse af […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.